Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Idea sebeřízeného učení z pohledu andragogiky
Yakubyak, Iryna ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá ideou sebeřízeného učení z pohledu andragogiky. Hlavní cílem této práce je charakterizovat a popsat sebeřízené učení u studentů vybrané pedagogické fakulty. Dílčím cílem je porovnat proces sebeřízeného učení z pohledu studentů prezenční a kombinované formy studia vybrané pedagogické fakulty. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zpočátku věnuje významu celoživotního učení a vzdělávání, posléze andragogickému východisku, v němž jsou shrnuty základní andragogické pojmy, historické hledisko andragogiky a andragogická didaktika. Významnou podkapitolou teoretické části je Knowlesova teorie vzdělávání dospělých. Poslední a klíčová kapitola teoretické části se věnuje historickému a filozofickému hledisku sebeřízeného učení, definuje pojem sebeřízené učení a vymezuje jeho úskalí. Dále jsou zde představené různé modely sebeřízeného učení a faktory determinující sebeřízené učení. Empirická část vychází ze základních poznatků o sebeřízeném učení získaných při zpracování teoretické části. Pro tuto práci byl zvolen kvantitativně orientovaný výzkum a jako nástroj pro sběr kvantitativních dat byl použit polostrukturovaný dotazník. Na konci této práce je diskuse a shrnutí výzkumných zjištění. Výsledky výzkumu ukázaly, že mezi studenty prezenční a...
Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea
Šedivá, Kamila ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá dílem Cyrila Orvina Houlea, jeho hlavními myšlenkami a vlivem na teorii i praxi vzdělávání dospělých ve Spojených státech amerických. Cílem diplomové práce je na základě analýzy primárních a sekundárních zdrojů představit dílo Cyrila O. Houlea a identifikovat v něm klíčové myšlenky o vzdělávání dospělých. Detailně jsou popsány odborné články, které dokreslují počátek jeho kariéry i aktuální témata, na která reagoval a vybrané odborné i populárně- naučné publikace. Své místo v práci má zasazení celého díla do kontextu vývoje vzdělávání dospělých v USA a identifikace Houleho inspiračních zdrojů. Na základě studia a analýzy všech dokumentů byly jako klíčové myšlenky identifikovány sebe-řízeného učení, motivace učících se dospělých k zapojení do vzdělávacích aktivit, pojetí profesního vzdělávání v USA a systém plánování vzdělávacích programů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.